Hrvatska

Zaredale loše vijesti

Objavljeno: 09.08.2024.

Kako se ljetna sezona bliži kraju, loše vijesti iz različitih sektora hrvatskog gospodarstva sve više dolaze na vidjelo. Od pada broja turista i slabog prometa u ugostiteljstvu, preko zabrinjavajućih ekonomskih pokazatelja, pa sve do problema u zdravstvu – čini se da je Hrvatska na prekretnici. U ovoj objavi donosimo pregled ključnih izazova s kojima se suočavamo, te razmatramo moguće korake koji bi nas mogli izvući iz ove krize. Saznajte što kažu stručnjaci i koje bi promjene mogle donijeti optimističniju budućnost za sve nas.

Turizam i pad dolazaka

Hrvatska turistička zajednica izvijestila je da su turističke brojke u nekim dijelovima zemlje, posebno na Jadranu, bile ispod očekivanja. Glavni razlozi uključuju visoke cijene i konkurenciju iz drugih mediteranskih zemalja.

Slab promet u ugostiteljstvu

Prema izvještajima Hrvatske gospodarske komore, ugostiteljski sektor je izložen rastućim troškovima, što je dodatno smanjilo profitabilnost unatoč povećanju cijena usluga.
Ekonomija i industrijska proizvodnja:

Hrvatska industrijska proizvodnja u lipnju 2023. godine zabilježila je pad od 3,3% u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Pad potrošnje je posebno zabrinjavajući s obzirom na to da se očekivao blagi rast nakon pandemije.

MMF i preporuke

MMF je naveo da je hrvatski bankovni sustav stabilan, ali je upozorio na rizike povezane s prevelikim zaduživanjem građana i poduzeća, te rastućim cijenama nekretnina.

Međunarodni odnosi

Optužbe mađarskog ministra dodatno su zakomplicirale diplomatske odnose između Hrvatske i Mađarske, što bi moglo utjecati na energetsku suradnju i investicije.

Zdravstvo

Onkološka uputnica izazvala je negativne reakcije pacijenata i zdravstvenih radnika zbog birokratskih komplikacija i dugih čekanja na pretrage, što je pogoršalo situaciju u ionako opterećenom zdravstvenom sustavu.

Optimistički pogled

Trenutno stanje u Hrvatskoj nije ohrabrujuće, posebno kada se uzmu u obzir loši pokazatelji u turizmu, industriji, i zdravstvu. Međutim, optimisti bi mogli reći da je svaka kriza prilika za promjene. S obzirom na pad dolazaka turista, možda je vrijeme za diversifikaciju turističke ponude i ulaganje u održivi turizam. U gospodarstvu, prilika leži u poticanju inovacija i modernizaciji industrijske proizvodnje kako bi se povećala konkurentnost.

Kako bi se stanje promijenilo, potrebno je bolje planiranje i prilagodba tržišnim uvjetima, kako u turizmu tako i u gospodarstvu općenito. Također, ključna je i veća suradnja s međunarodnim partnerima, uz istodobno rješavanje unutarnjih problema, posebno u zdravstvu. Kroz reforme i strateška ulaganja, Hrvatska može preokrenuti trenutne negativne trendove i stvoriti uvjete za dugoročni rast i prosperitet.

Izvor: Glas Istre