Hrvatska

Velike promjene za obvezno auto osiguranje

Objavljeno: 04.07.2024.

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) donijela je novi pravilnik o rješavanju odštetnih zahtjeva u prometu, koji je stupio na snagu 1. srpnja 2024. godine.

Glavne promjene
- Informiranje klijenata: Osiguravajuća društva sada su obavezna detaljno informirati klijente o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva te potrebnoj dokumentaciji, uključujući uredno ispunjeno Europsko izvješće o nesreći.
- Transparentnost i jednostavnost: Osiguravatelji moraju bez odgode, pisanim putem, obavijestiti oštećene osobe o statusu njihovih zahtjeva i njihovim pravima.
- Ograničenje osobnih podataka: Osiguravatelji smiju tražiti samo osnovne podatke potrebne za isplatu naknade štete.
- Samostalno pribavljanje podataka: Osiguravatelji su obvezni samostalno pribaviti potrebne podatke od nadležnih tijela, bez dodatnih zahtjeva prema oštećenim osobama.
- Neovisne procjene: Osiguravatelji su dužni razmotriti nalaz neovisnog vještaka i ponudu za popravak štete od strane ovlaštenog servisa kojeg je odabrala oštećena osoba.

Obveze osiguravatelja
- Specifikacija štete: U ponudi odštete osiguravatelji moraju navesti detalje o dijelovima za zamjenu i popravak, kao i broj radnih sati prema standardima proizvođača.
- Rokovi: Svaki odštetni zahtjev mora biti evidentiran unutar 3 radna dana od zaprimanja, a isplata štete ili nesporni iznos mora biti izvršen unutar 15 dana od slanja odgovora, a najkasnije 60 dana od zaprimanja zahtjeva.

Kvalitetnija prijava štete
Novi pravilnik donosi brži, jednostavniji i pravedniji postupak naplate štete. Osiguravatelji više neće moći određivati gdje će se vozilo popravljati, a servisi će štetu procjenjivati po stvarnim cijenama.

Novi pravilnik osigurava veća prava oštećenim osobama i poboljšava transparentnost i učinkovitost postupka isplate štete.

Izvor: kompare.hr