Svijet

Što motivira generaciju Z

Objavljeno: 19.07.2024.

Što motivira generaciju Z i što očekuju od poslodavaca na radnom tržištu

Agencija za poslovni razvoj nedavno je provela istraživanje o motiviranosti zaposlenika u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, anketirajući 2.000 zaposlenika. Rezultati su pokazali zanimljive uvide o različitim generacijama na tržištu rada, od generacije Z do baby boomera.

Istraživanje je otkrilo da je angažiranost zaposlenika u Hrvatskoj samo 16%, dok je globalni prosjek 23%. Ovo je potaknulo istraživače da ispitaju uzroke i načine za poboljšanje angažiranosti zaposlenika. Posebno su istaknuli da međugeneracijske razlike nikada nisu bile veće, što predstavlja izazov za menadžere koji moraju balansirati različite potrebe i očekivanja svojih zaposlenika.

Motivacija i frustracija zaposlenika
Cilj istraživanja bio je identificirati što motivira, a što frustrira zaposlenike te kako oni doživljavaju svoje radno okruženje. Generacija Z, koja čini 45% svjetske populacije zajedno s generacijom alfa, ima specifične zahtjeve i očekivanja od poslodavaca. Traže ravnotežu između poslovnog i privatnog života, priznanje za svoj rad, fleksibilnost i jasan karijerni razvoj. Ove želje postoje i kod starijih generacija, ali one se nisu usudile tražiti ih.

Generacijske razlike i izazovi za menadžere
Današnji menadžeri suočeni su s izazovom vođenja zaposlenika različitih generacija, od generacije Z do baby boomera. Generacija Z traži jasna pravila igre, participaciju u donošenju odluka i fleksibilnost, dok starije generacije cijene stabilnost i lojalnost. Prema istraživanju, niska angažiranost zaposlenika globalno košta ekonomiju 8,9 bilijuna dolara godišnje, što čini 9% globalnog BDP-a.

Očekivanja generacije Z
Generacija Z želi jasna pravila igre i participaciju u kreiranju tih pravila. Oni su nestrpljivi i žele brzi karijerni napredak, puno povratnih informacija i komunikacije. Fleksibilnost je ključna riječ za ovu generaciju, koja inzistira na ravnoteži između poslovnog i privatnog života. Generacija Z ima veći osjećaj za vlastite vrijednosti u odnosu na starije generacije, ali Gallupovo istraživanje pokazuje da su sretnije i zadovoljnije zrelije generacije.

Istraživanje pokazuje da postoji veliki prostor za unapređenje angažiranosti, zadovoljstva i produktivnosti zaposlenika. Ključ za povećanje angažiranosti zaposlenika leži u priznanju za rad, otvorenoj komunikaciji i fleksibilnosti, što su elementi koje generacija Z posebno cijeni. Svaka suvremena kompanija trebala bi ispitati zadovoljstvo zaposlenika i pitati ih što misle gdje se može bolje. Tim više što je istraživanje pokazalo da je preko 80% ispitanika reklo da bi bolje i otvorenije komunicirali sa svojim timovima.

Izvor: Glas Istre