Prema nacrtu izvješća, odgovornost za nesreću trajekta Lastovo pretežno se pripisuje predsjedniku Uprave Jadrolinije, Davidu Sopti. U izvješću se navodi da Sopta nije uspostavio propisani sustav upravljanja sigurnošću (ISM) te je u cijelosti odgovoran za njegovu provedbu. Također, predlaže se pokretanje prekršajnog postupka protiv njega zbog propusta u održavanju broda. Iako se razmatra i odgovornost nižeg rukovodstva, istaknuto je da njihovi propusti ne oslobađaju predsjednika Uprave od odgovornosti. Članovi posade nisu proglašeni odgovornima za nesreću.
Tročlani tim Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u kolovozu je proveo upravnu istragu o pomorskoj nesreći broda Lastovo te izradio nacrt završnog izvješća. Dokument analizira odgovornost za nesreću i moguće prekršajne prijave protiv predsjednika Uprave Jadrolinije, Davida Sopte.
Utvrđene nepravilnosti i prijedlozi postupaka
Autentičnost dokumenta koji je dostavljen medijima još nije potvrđena. U njemu se navodi kako bi se prekršajni postupci mogli pokrenuti tek nakon odluke DORH-a o kaznenom postupku protiv odgovornih osoba, što opravdava naziv "nacrt".
Prema nacrtu izvješća, Sopta nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću (ISM) kako je propisano te je u cijelosti odgovoran za njegovo funkcioniranje. Stoga se predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv njega. Također, ističe se da eventualne greške nižeg rukovodstva ne umanjuju njegovu odgovornost.
Održavanje broda i pregled ISM sustava
Prekršajni postupak predlaže se i zbog nepravilnosti u održavanju broda Lastovo, pri čemu Pomorski zakonik navodi da je Sopta odgovoran za održavanje svih brodova Jadrolinije.
Odgovornost članova posade za nesreću nije utvrđena, dok je za Hrvatski registar brodova (HRB) zaključeno da nije u potpunosti provodio preglede broda i ISM sustava. Preporuča se dodatna provjera ISM sustava Jadrolinije i broda Lastovo te razmatranje mogućnosti ograničavanja ovlasti HRB-a za certificiranje brodova.
Mogući daljnji koraci
Ako DORH ne odluči pokrenuti kazneni postupak, Ministarstvo mora planira pokrenuti prekršajne postupke prema Nacrtu izvješća. Dokument na 36 stranica obuhvaća pregled dosadašnjih radnji, tehničke karakteristike broda, svjedočanstva članova posade, detalje nesreće i druge relevantne informacije.
Nacrt su izradila trojica djelatnika iz Ministarstva i Lučke kapetanije Rijeka, iz Sektora za inspekcijske poslove, Službe sigurnosti plovidbe i Službe kontrole ispravnosti stranih brodova.
Izvor: vijesti.hrt.hr