Centralni zdravstveni informacijski sustav (CEZIH) već mjesecima izaziva frustracije među pacijentima i zdravstvenim djelatnicima zbog čestih tehničkih poteškoća. Unatoč završetku migracije sustava na novu platformu, problemi s izdavanjem recepata i uputnica i dalje se povremeno javljaju. Iz kompanije Ericsson Nikola Tesla, koja održava većinu CEZIH sustava, navode kako su radovi na optimizaciji u tijeku, ali zbog kompleksnosti sustava dolazi do povremenih zastoja.
Tehnički izazovi migracije sustava
Migracija CEZIH-a na novu infrastrukturu započela je tijekom ljeta, a privremeni povratak na papirnati način izdavanja recepata izazvao je nezadovoljstvo među korisnicima. Iako je migracija dovršena, radovi na optimizaciji i prilagodbi sustava novom okruženju nastavljaju se, uz povremene zastoje. Zdravstveni djelatnici izražavaju frustraciju jer zbog tehničkih poteškoća često kasne s obradom recepata i uputnica, što dodatno opterećuje njihovu svakodnevnu rutinu.
Ericsson i HZZO: Radovi se nastavljaju
Iz Ericssona poručuju da su svjesni problema, ali ističu da proces prilagodbe uključuje mnogo različitih tehničkih komponenti, zbog čega su zastoji neizbježni. Iz HZZO-a također naglašavaju da čine sve što mogu kako bi se sustav što prije stabilizirao i omogućio nesmetan rad zdravstvenih usluga. Radovi bi trebali biti dovršeni do kraja listopada, ali se očekuju povremene poteškoće sve dok optimizacija ne bude u potpunosti završena.
Nove funkcionalnosti u planu
Kako bi se unaprijedila digitalizacija zdravstvenih usluga, Ministarstvo zdravstva planira uvođenje novih funkcionalnosti u CEZIH sustav. Uskoro će biti potpisan novi ugovor s Ericssonom o održavanju sustava, uključujući korektivne i adaptivne radove te razvoj novih opcija koje će dodatno poboljšati usluge.
Zdravstveni djelatnici i pacijenti se nadaju što bržem rješenju tehničkih problema kako bi ponovno mogli koristiti e-zdravstvene usluge bez smetnji.
Izvor: Glas Istre