Sustav ne uspijeva pronaći adekvatno rješenje
Slučaj 10-godišnjeg dječaka zbog kojeg se ispisao cijeli razred, a koji je ovoga tjedna krenuo u novu školu, izazvao je burne reakcije roditelja i otvorio pitanja o učinkovitosti sustava. Problemi vezani uz ponašanje učenika nastavljaju se, a roditelji iz njegovog novog razreda već su prosvjedovali. Nekolicina njih nije poslala svoju djecu na nastavu, dok se, prema dogovorima na roditeljskim grupama, spominje mogućnost da cijela škola ostane kod kuće u ponedjeljak. Ravnatelj škole tvrdi da je sve obavljeno prema propisanoj proceduri.
Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević izrazila je zabrinutost zbog ovog slučaja. Iako ne može komentirati specifične detalje zbog zaštite privatnosti djece, istaknula je da njezin ured aktivno prati situaciju. U svom komentaru naglasila je da su ovakvi ishodi, nažalost, očekivani, te da stručnjaci previše vjeruju u to da će premještaj u novu školu automatski dovesti do promjene ponašanja. Problem je, kako kaže, mnogo dublji i zahtijeva sustavnu i kontinuiranu stručnu pomoć.
Tromost sustava i nedostatak adekvatne podrške
Pravobraniteljica kritizira stručnjake iz zdravstvenog, obrazovnog i socijalnog sustava zbog toga što još uvijek nisu uspjeli detektirati stvarni problem s kojim se dječak suočava niti su donijeli odgovarajuće odluke o obliku školovanja koji bi najbolje odgovarao njegovim potrebama. Svako dijete, bez obzira na poteškoće, ima pravo na kvalitetno obrazovanje, te je nužno da struka pronađe odgovarajući pristup.
Tromost i neučinkovitost sustava dodatno potiču strah i nezadovoljstvo roditelja, koji osjećaju da su njihova djeca ugrožena. Pirnat Dragičević ističe kako je neophodno da djeca u školama imaju jasno definiranu podršku i sigurnost, bez osjećaja neizvjesnosti. Također, naglašava kako nije prikladno ovakve složene slučajeve rješavati putem medija, već kroz koordinaciju svih nadležnih službi.
Ovaj slučaj naglašava potrebu za boljom suradnjom unutar sustava kako bi se osigurala pravovremena i cjelovita pomoć djeci koja imaju poteškoća, ali i zaštitila prava svih učenika na sigurno i poticajno školsko okruženje.
Izvor: jutarnji.hr