Druga cijev tunela Učka bit će puštena u promet 12. rujna, čime će završiti posljednji radovi, uglavnom vezani uz testiranje sigurnosnih sustava. Uz novu cijev, izgrađena je i dionica od čvora Vranja do tunela s istarske strane te odmorište s kvarnerske strane. Naša ekipa imala je priliku obići novi tunel u pratnji Luciana Dušića, voditelja Centra upravljanja prometom na Istarskom ipsilonu.
Ova nova cijev tunela Učka, zajedno s pripadajućom dionicom autoceste, predstavlja najveću investiciju u hrvatsku cestovnu infrastrukturu, vrijednu 200 milijuna eura. Uz to, uskoro će se završiti i izgradnja punog profila autoceste od tunela Učka do čvora Matulji.
Nova cijev tunela Učka, duljine 5.630 metara, opremljena je najsuvremenijim sigurnosnim sustavima. Tunel ima 24 sigurnosna prolaza koji povezuju obje cijevi i omogućuju evakuaciju u slučaju nesreće ili požara. Osvjetljenje u tunelu prilagođava se vanjskim uvjetima kako bi se osigurala maksimalna sigurnost vozača.
Tijekom izgradnje pazilo se na očuvanje okoliša, uključujući posebne mjere za zaštitu podzemnih vodotoka i kaverna. Tunel je također opremljen minske niše, postavljene na zahtjev Ministarstva obrane, koje bi u slučaju rata mogle blokirati prolaz kroz tunel.
Na odmorištu s kvarnerske strane bit će postavljena skulptura boškarina, rad kipara Šime Vidulina, dok će se na ulazima u tunel s obje strane projicirati promotivni videozapisi koji će najavljivati ulazak u Istru ili Kvarner.
Novi tunel Učka značajno će poboljšati prometnu sigurnost i kapacitet Istarskog ipsilona, čineći ga jednom od najmodernijih cestovnih dionica u Hrvatskoj.
Izvor: Glas Istre
Foto: Vedran Karuza, Glas Istre