Europska unija uvodi niz novosti vezanih uz vozačke dozvole. Pregovarači Vijeća EU-a i Europskog parlamenta postigli su dogovor o izmjenama direktive koja donosi značajne promjene, posebno za nove vozače.
Digitalna vozačka i probni period
Jedna od ključnih novosti je uvođenje digitalne vozačke dozvole, koju će vozači moći imati na pametnim telefonima. Države članice imat će pet i pol godina da uvedu ovu opciju, a građani će i dalje moći zatražiti i fizičku verziju dozvole.
Po prvi put uvodi se i probno razdoblje od najmanje dvije godine za nove vozače. U tom razdoblju vrijedit će stroža pravila, osobito kad je riječ o vožnji pod utjecajem alkohola, nekorištenju sigurnosnog pojasa ili sigurnosne opreme za djecu.
Više sigurnosnih tema na ispitima
Kandidati će na ispitima morati pokazati da razumiju rizike za ranjive sudionike u prometu poput pješaka, biciklista i vozača skutera. Također, morat će znati koristiti sigurnosne sustave u vozilu, kako voziti po skliskim cestama i kako sigurno otvoriti vrata vozila.
Niža dobna granica za profesionalne vozače
Zbog manjka radne snage, smanjuje se dobna granica za vozače kamiona na 18 godina, a za vozače autobusa na 21 godinu, uz uvjet da imaju potvrdu o profesionalnim kompetencijama. Mlađi vozači, sa 17 godina, moći će voziti kamione unutar svoje zemlje, ali samo uz pratnju iskusnog vozača.
Valjanost i zdravstvene provjere
Vozačke dozvole za automobile i motocikle izdavat će se na 15 godina, a za kamione i autobuse na 5 godina. Države članice mogu skratiti valjanost za starije od 65 godina. Prije izdavanja prve dozvole, novi vozači morat će proći liječnički pregled, uključujući provjeru vida i kardiovaskularnog zdravlja, iako države mogu ponuditi i samoprocjenu kao alternativu.
Direktiva će stupiti na snagu 20 dana nakon objave, a države članice imaju četiri godine da nove mjere uključe u svoje zakonodavstvo.
Izvor: Glas Istre