Hrvatska

Razvoj turizma u Hrvatskoj: fokus na kvalitetu smještaja i održivost

Objavljeno: 07.10.2024.

Veljko Ostojić, dugogodišnji stručnjak za turizam i bivši ministar turizma, smatra da je ključ budućnosti hrvatskog turizma zaustavljanje apartmanizacije i izgradnja hotela. Trenutna smještajna struktura, s tek 9,5% hotelskog smještaja, najlošija je na Mediteranu, što rezultira niskom prosječnom potrošnjom turista. Ostojić naglašava kako je za održiv razvoj potrebno ulagati u kvalitetu smještaja, osobito hotelskog, koji produžuje sezonu i smanjuje pritisak na infrastrukturu.

Turizam važan za hrvatsko gospodarstvo
Turizam u Hrvatskoj ima iznimno važnu ulogu u gospodarstvu, s direktnim doprinosom BDP-u većim od 20%. Sektor zapošljava oko 300 tisuća ljudi, a zbog utjecaja na zapošljavanje i gospodarstvo, privlači veliku pažnju javnosti i medija. Ostojić ističe kako je turizam, uz nogomet, jedna od tema o kojoj "svi imaju mišljenje", što dodatno doprinosi intenzivnom medijskom praćenju.

Sezona 2024. vrlo izazovna
Ostojić ocjenjuje da je 2024. godina bila vrlo izazovna za hrvatski turizam. Iako su predsezona i vrhunac sezone donijeli dobre rezultate, inflacija je posebno pogodila objekte niže kategorije, koji se teško nose s troškovima. Istodobno, mediteranska konkurencija se vratila na tržište, a gospodarsko usporavanje, posebno u Njemačkoj, stvara dodatni pritisak.

Ključna uloga hotelskog smještaja
Najveći izazov hrvatskog turizma, prema Ostojiću, je nedostatak hotelskog smještaja. Velik broj kreveta u apartmanima i vikendicama stvara pritisak na lokalnu infrastrukturu, dok hoteli donose veću dodanu vrijednost destinacijama. Ostojić poziva na promjenu trenutnog modela turističkog razvoja koji potiče izgradnju apartmana, upozoravajući na opasnost od overturizma.

Budućnost Istre
Istra, lider hrvatskog turizma, također se suočava s izazovima nekontrolirane izgradnje. Ostojić upozorava kako je budućnost regije ugrožena zbog prekomjerne gradnje objekata za kratkoročni najam. Ističe potrebu za hitnim usvajanjem dugoročnog plana razvoja turizma koji bi regulirao daljnju izgradnju i osigurao održivost turističkog sektora u regiji.

Za budući razvoj hrvatskog turizma, Ostojić naglašava potrebu za umjerenošću u cijenama, kvalitetnijim smještajem i dugoročnim planiranjem. Tek tada će hrvatski turizam moći konkurirati vodećim mediteranskim destinacijama.

Izvor: Glas Istre