Istra

Radovi u tunelu Učka u završnoj fazi, promet brži i sigurniji

Objavljeno: 05.03.2025.

Radovi na rekonstrukciji tunela Učka i izgradnji punog profila autoceste prema čvoru Matulji napreduju ubrzanim tempom. Do ljeta bi trebala biti dovršena obnova konstrukcije unutar starog tunela, dok je izgradnja punog profila autoceste do Matulja predviđena do 2027. godine.

Obnova tunela i sigurnosna poboljšanja
Nakon završetka druge cijevi tunela prošle godine, sada se provodi sanacija unutar stare cijevi, s ciljem povećanja sigurnosti i trajnosti prometnice. Kako je tunel izgrađen 1981. godine, u određenim dijelovima nedostaje podnožni svod, što uzrokuje probleme s vlagom i izdizanjem kolnika.

Kako bi se spriječile buduće deformacije, gradi se armiranobetonski podnožni svod, a tunel će dobiti i novi sustav odvodnje koji će u slučaju požara spriječiti širenje vatre i opasnih tekućina. Rekonstrukcija uključuje i prilagodbu nagiba kolnika te obnovu prometne, strojarske i elektrotehničke opreme.

Ulaže se 110 milijuna eura, radovi u tri smjene
Radove vrijedne 110 milijuna eura izvodi do 150 radnika u tri smjene, 24 sata dnevno, kako bi se ispoštovao planirani rok završetka. Tunelom Učka godišnje prolazi više od 10 tisuća vozila, a ljeti i dvostruko više, zbog čega se posebna pažnja posvećuje sigurnosti i učinkovitosti prometovanja.

Na trasi su trenutno aktivna četiri gradilišta, uključujući dionicu od tunela Učka do Matulja. Izvode se zahtjevni radovi miniranja i iskopa, a promet je pod strogom regulacijom kako bi se osigurao siguran protok vozila. Planirano je da ova 10 kilometara duga dionica bude potpuno dovršena za 3 i pol godine.

Brže do Pule – putovanje kraće od tri sata
Nakon završetka radova, put od Zagreba do Pule trajat će samo dva i pol sata, što će značajno poboljšati povezanost Istre s ostatkom Hrvatske. Osim ubrzanog putovanja, najavljeno je i otvaranje Odmarališta Kvarner, koje će ponuditi panoramski pogled, restoran, kafić, dječje igralište, benzinsku crpku i punionicu za električne automobile.


Izvor: tportal.hr
Foto: mmpi.gov.hr