Ravnatelj zagrebačke osnovne škole podnio ostavku zbog povratka učenika s problematičnim ponašanjem. Roditelji u bojkotu zbog povratka učenika s problemima u ponašanju.
Situacija u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi eskalirala je nakon što se učenik s ranijim problemima u ponašanju vratio na nastavu bez prethodne najave. Zbog nezadovoljstva roditelja i učitelja, ravnatelj škole podnio je neopozivu ostavku. Odluku je potvrdilo Učiteljsko vijeće škole, koje je također najavilo obustavu nastave u znak podrške ravnatelju te zbog pritiska kojem su izloženi učenici, roditelji i osoblje škole.
Roditelji su ogorčeni jer, kako tvrde, dogovor koji je trebao osigurati sigurnost njihove djece nije ispoštovan. Povukli su djecu s nastave i poručili da će bojkotirati školu sve dok se ne pronađe zadovoljavajuće rješenje. Oni smatraju da su institucije zakazale u provedbi obećanih mjera. Učitelji također izražavaju frustraciju, navodeći da se njihova mišljenja ignoriraju u procesu donošenja odluka.
Škola je obavijestila roditelje da će sva djeca koja dođu biti zbrinuta, ali da se nastava neće održavati do daljnjega, dok se situacija ne riješi.
Prema važećem Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, škole su dužne pružiti odgovarajuću podršku svim učenicima, uključujući one s problemima u ponašanju. Ovaj Pravilnik predviđa različite mjere i programe prilagođene specifičnim potrebama učenika, a cilj im je osigurati da svi učenici imaju jednako pravo na kvalitetno obrazovanje, uz istovremenu zaštitu sigurnosti drugih učenika.
Redoviti program uz individualizirane postupke
Jedna od glavnih mjera koje Pravilnik propisuje jest redoviti program uz individualizirane postupke. To znači da učenik s problemima u ponašanju može pohađati nastavu sa svojim vršnjacima, ali uz posebne prilagodbe koje se odnose na metode rada, pristup učenju i podršku tijekom nastave. Ovi postupci mogu obuhvatiti prilagođene zadatke, dodatnu pomoć nastavnika te individualne razgovore kako bi se učeniku omogućilo da prati redovni nastavni plan bez dodatnog stresa ili izazivanja problema u razredu.
Posebni programi za stjecanje kompetencija u svakodnevnom životu
Za učenike čije ponašanje ili sposobnosti zahtijevaju veće prilagodbe, Pravilnik predviđa i posebne programe za stjecanje kompetencija u svakodnevnom životu i radu. Ovi programi osmišljeni su kako bi učenike osposobili za jednostavnije aktivnosti svakodnevnog života, pružajući im podršku u razvijanju vještina koje će im pomoći u budućnosti, ne samo u obrazovnom okruženju, već i u životu općenito. Takvi programi se provode u manjim, odvojenim skupinama, gdje učenici dobivaju posebnu pažnju i individualiziranu podršku stručnjaka.
Rehabilitacijski programi i mobilni stručni timovi
Za učenike kojima je potrebna dodatna podrška, Pravilnik predviđa i rehabilitacijske programe, koji su usmjereni na poboljšanje psiholoških, emocionalnih i društvenih vještina učenika. Ovi programi mogu obuhvaćati rad s logopedima, psiholozima, socijalnim pedagozima i drugim stručnjacima koji rade na specifičnim potrebama učenika.
U izuzetnim situacijama, kada škola nema dovoljno resursa za pružanje ovih programa, na raspolaganju su mobilni stručni timovi. Ovi timovi uključuju razne stručnjake koji dolaze u školu i pomažu u izradi i provedbi prilagođenih programa za učenike s teškoćama, pružajući potrebnu podršku i savjete učiteljima i školskom osoblju.
Pravo na obrazovanje i prilagodbe
Prema Pravilniku, svaka škola je dužna osigurati potrebne pedagoške i didaktičke prilagodbe za učenike s problemima u ponašanju, a stručni tim škole ima odgovornost redovito pratiti napredak učenika i prilagoditi program prema njegovim specifičnim potrebama. U slučaju teških ponašajnih problema, može se odlučiti o premještaju učenika u posebni razredni odjel, gdje bi nastavu pohađao s manjim brojem učenika i uz veću stručnu podršku.