Hrvatska

Porazni rezultati državne mature

Objavljeno: 11.07.2024.

Nikad više 'nula' i jedinica iz hrvatskog!
Ove godine rezultati državne mature donijeli su alarmantne podatke koji su uznemirili cijelu obrazovnu zajednicu. Od ukupno 27.045 učenika koji su pristupili ispitu iz hrvatskog jezika, čak 17,6 posto, odnosno 4.769 učenika, dobilo je nula bodova na esejskom dijelu ispita. Ovaj poražavajući broj predstavlja povećanje od gotovo deset posto u odnosu na prošlu godinu kada su nulu dobila 1.963 maturanta. Još jedan zabrinjavajući podatak je da je 22,4 posto učenika ove godine dobilo jedinicu na ispitu iz hrvatskog jezika.

Tko je kriv - učenici ili sustav?
Ovi rezultati potaknuli su raspravu o uzrocima ovakvog neuspjeha. Stručnjaci ukazuju na niz čimbenika koji mogu biti odgovorni za ovakve rezultate. Među njima su problemi unutar samih učenika, kao što su nedostatak motivacije, angažmana i vještina učenja te neadekvatna podrška. S druge strane, problemi u obrazovnom sustavu također igraju značajnu ulogu. Preopterećen nastavni plan i program, neprimjereni načini procjene te nedostatak resursa u školama samo su neki od sustavnih problema.

Učenici
Nedostatak motivacije i angažmana: Mnogi učenici nisu dovoljno motivirani ili angažirani u učenju za maturu.
Nedostatak vještina učenja: Mnogi učenici ne posjeduju potrebne vještine za učinkovito učenje i pripremu za ispite.
Nedostatak podrške: Nedovoljna podrška od strane učitelja, roditelja i drugih odraslih također doprinosi lošim rezultatima.

Sustav
Preopterećen nastavni plan i program: Program srednjih škola je preopterećen što otežava učenicima fokusiranje na ključni materijal za maturu.
Neprimjeren način procjene: Trenutne metode procjene možda nisu adekvatne za objektivnu procjenu znanja učenika.
Nedostatak resursa: Škole često nemaju dovoljno kvalificiranih nastavnika, udžbenika i drugih nastavnih materijala.

Zajednički napori za bolju budućnost
Važno je napomenuti da loši rezultati ne znače da su učenici ili sustav u potpunosti podbacili. Mnogi učenici koji nisu položili maturu još uvijek mogu biti uspješni u životu. Ključno je da svi dionici u obrazovanju, uključujući vladu, škole, učitelje, roditelje i učenike, rade zajedno kako bi se poboljšao sustav i osiguralo bolje obrazovanje za sve učenike.

Uz zajednički napor, možemo osigurati da svi učenici imaju priliku uspjeti, a buduće generacije mogu očekivati bolje rezultate i svjetliju budućnost.