Istra

Novosti iz PU istarske

Objavljeno: 05.09.2024.

Policija privela još jednog stranog državljanina zbog snimanja djece

Po dovršetku kriminalističkog istraživanja osumnjičeni je priveden u pritvorsku jedinicu PU istarske

Policija je dovršila kriminalističko istraživanje nad 54-godišnjim njemačkim državljaninom te je utvrdila sumnju da je počinio kazneno djelo iskorištavanje djece za pornografiju.

Njemačkog državljanina se sumnjiči da je 3. rujna u jednom turističkom objektu na području Istre mobitelom snimao djecu bez odjeće. Temeljem naloga nadležnog suda policijski službenici su obavili pretragu vozila  i mobitela koje muškarac koristi, a u kojem je pronađen materijal inkriminirajućeg sadržaja.

Osumnjičeni je po dovršetku kriminalističkog istraživanja, 4. rujna, priveden u pritvorsku jedinicu PU istarske.


Prometni recidivist dobio 15 dana zatvora

Vozač je upravljao automobilom prije stjecanja prava te je odbio testiranje na droge

Prometna policija je 4. rujna oko 7.30 sati u Ulici Marsovo polje u Puli za upravljačem automobila pulskih registracijskih oznaka zatekla i kontrolirala 35-godišnjaka.

Izvršenom kontrolom utvrđeno je kako vozač upravlja automobilom prije stjecanja prava na upravljanje, s obzirom da mu je vozačka dozvole prethodno ukinuta radi sakupljenih 18 kaznenih bodova te ne može ići ponovno polagati vozački ispit dok ne proteknu dvije godine od poništenja vozačke dozvole. Vozač je izričito odbio i ponuđeni test na droge te je uhićen.

Poradi počinjenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, policijski službenici prepratili su ga na nadležni sud koji mu je odredio zadržavanje u zatvoru u trajanju najviše do 15 dana. 


Dijete teško stradalo na romobilu

Podsjećamo vozače romobila da se radi vlastite i tuđe sigurnosti trebaju pridržavati prometnih pravila koji reguliraju njihovo sudjelovanje u prometu

Prometna policija je jučer oko 17.45 sati zabilježila nesreću u kojoj je teške tjelesne ozljede zadobio maloljetni njemački državljanin, vozač električnog romobila.

Do nesreće je došlo kada je maloljetnik u kampu na području Medulina upravljao električnim romobilom ne noseći zaštitnu kacigu. Mladić se kretao nerazvrstanom cestom, a na električnom romobilu je prevozio još jednog maloljetnog njemačkog državljanina koji također nije nosio zaštitnu kacigu.

U jednom trenutku, vozač je izgubio nadzor nad romobilom i prevrnuo se na kolnik te se ozlijedio. Mladić je prevezen u pulsku bolnicu gdje je zbog težine zadobivenih ozljeda i zadržan na daljnjem liječenju.

Podsjećamo vozače romobila da se radi vlastite i tuđe sigurnosti trebaju pridržavati prometnih pravila koji reguliraju njihovo sudjelovanje u prometu.

Električnim romobilom ne smiju upravljati osobe mlađe od 14 godina, a vozači romobila na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje.

Na električnom romobilu može se prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom. Vozač mora upravljati romobilom tako da se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.

Vozači električnih romobila dužni su kretati se biciklističkom stazom, a u slučajevima da nema biciklističke staze, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu. Kolnikom se vozači romobila mogu kretati samo ako je to dopušteno prometnim znakom, no kako trenutno na istarskim prometnicama nema postavljenih takvih znakova, vožnja kolnikom je za vozače električnih romobila kažnjiva.


Prijetio mu sjekirom

Ozbiljnim prijetnjama je prethodio prvo verbalni, a potom i fizički sukob

Umaška policija je dovršila kriminalističko istraživanje i utvrdila sumnju da je 38-godišnji državljanin Sjeverne Makedonije počinio kazneno djelo prijetnja.

Naime, 3. rujna oko 20.30 sati na šetalištu Pelegrin došlo je do verbalnog sukoba između dvojice muškaraca nakon kojeg je 38-godišnjak uputio prijetnje 41-godišnjaku da bi ga potom i fizički napao, kojom prilikom ga je i lakše ozlijedio. Nakon što se kratko udaljio sa mjesta sukoba, 38-godišnjak se vratio i uputio ozbiljne prijetnje 41-godišnjaku, držeći u ruci sjekiru.

Po dovršetku kriminalističkog istraživanja, 4. rujna u večernjim satima, 38-godišnjak je predan u pritvorsku jedinicu policije.


Teško ozlijeđena dva vozača motocikla zbog nepoštivanja prometnih propisa

Unatoč preventivno - represivnim akcijama policije i dalje se događaju teške prometne nesreće u kojima sudjeluju vozači motocikla

Istarska policija je tijekom jučerašnjeg dana zabilježila dvije prometne nesreće u kojima su teško stradali vozači motocikla.

U nesreći koja se dogodila oko 9 sati teško je ozlijeđen 19-godišnji austrijski državljanin koji je motociklom austrijskih registracijskih oznaka upravljao od tunela Učka prema Vozilićima kojom prilikom se nije kretao sredinom prometne trake, već je udario u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu.

Porečka policija je oko 11 sati pak zabilježila nesreću s teškim posljedicama na cesti DC-75 nedaleko Vrsara, kada je 52-godišnjak motociklom, pulskih registracijskih oznaka, preko pune uzdužne linije započeo pretjecati automobil austrijskih registracijskih oznaka. Kako je tijekom poduzimanja radnje naišlo vozilo iz suprotnog smjera, vozač motocikla se vraćao u svoju traku te tom prilikom udario u automobil koji je pretjecao i u padu se teško ozlijedio.

Unatoč upozorenjima policije i dalje se događaju teške prometne nesreće, kojima je uzrok nepoštivanje propisa od strane vozača motocikla. Ponovno apeliramo na vozače motocikla da radi vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu, poštuju prometna pravila.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 

Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!