Iako je probijena druga cijev tunela Učka, što je označeno kao povijesni trenutak za povezivanje Istre s ostatkom Hrvatske, radovi na Istarskom ipsilonu nisu završeni. U tijeku su projekti izgradnje autoceste u punom profilu od tunela Učka do Matulja te dodatna dva vijadukta preko Mirne i Limske drage. Razmatra se i mogućnost pretvaranja Istarskog ipsilona u tzv. "Istarski iks" s cestom prema Labinu.
Rekonstrukcija stare cijevi tunela Učka
Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre, pojasnio je da je u planu potpuna obnova stare cijevi tunela. Tijekom idućih šest mjeseci, tunel će biti zatvoren za promet, a radovi će uključivati modernizaciju sigurnosnih sustava, rekonstrukciju sustava odvodnje te sanaciju kolničke konstrukcije. Vrijednost ove investicije procijenjena je na 22 milijuna eura, a radovi bi trebali biti gotovi sljedeće ljeto.
Dovršetak izgradnje i sigurnosne mjere
Nakon dovršetka obje tunelske cijevi, kapacitet i sigurnost prometa će se značajno povećati. Tunel će biti opremljen suvremenim sigurnosnim sustavima, uključujući 24 poprečna prolaza za evakuaciju i nadzorne sustave prema najnovijim EU standardima.
Proširenje autoceste od tunela do Matulja
Radovi na proširenju dionice autoceste od tunela Učka do Matulja napreduju. Predviđeno je da će autocesta biti dovršena do 2027. godine, a vrijednost ovog projekta iznosi 101 milijun eura. Ova dionica, koja bilježi promet od 10.000 vozila dnevno, ljeti premašuje 18.000, pa će proširenje omogućiti veću sigurnost i protočnost prometa.
Istarski "iks" i planovi za budućnost
Santaleza je spomenuo i planove za potencijalnu izgradnju autoceste prema Labinu, što bi označilo daljnji razvoj cestovne infrastrukture u Istri. Taj projekt trenutno je u fazi studije izvodljivosti.
Izvor: Glas Istre