Istra

Istarski učenici osvojili zlatna odličja

Objavljeno: 28.09.2024.

Istarski učenici osvojili zlatna odličja i prvu nagradu na državnom natjecanju "Mladi i inovacije"

Na državnom natjecanju "Mladi i inovacije", koje je održano u Matuljima od 19. do 21. rujna, učenici iz Istarske županije postigli su izniman uspjeh. Teo Dobran, Iva Artuković i Mladen Šostar iz pulske Tehničke škole, zajedno s Antonom Okmacom iz Industrijsko-obrtničke škole Pula, osvojili su dvije zlatne medalje i prvu nagradu, predstavljajući projekte KRAKEN i HISTRION. Njihovi inovativni radovi, pod mentorstvom Kristine Lenić i Marina Tumpića, članova Istarskog svemirskog programa, proglašeni su najboljima na izložbi.

Veliki uspjeh na državnoj razini
Natjecanje je okupilo više od stotinu učenika i šezdeset i četiri srednjoškolska tima iz cijele Hrvatske. Istarski tim briljirao je svojim inovacijama, predstavivši autonomna bespilotna plovila i letjelice namijenjene istraživanju mora i bliskog svemira. Oba projekta, KRAKEN i HISTRION, nagrađena su zlatnim odličjima, a uz to su učenici osvojili i posebnu nagradu za prvo mjesto.

Pohvale i priznanja
Nakon povratka, nagrađene učenike primili su ravnatelji njihovih škola – Dragan Radovanović iz Industrijsko-obrtničke škole Pula i Romeo Šain iz Tehničke škole Pula. Obojica su izrazila zadovoljstvo postignućima svojih učenika, ističući kako je ovo veliki uspjeh ne samo za škole već i za mlade inovatore koji su dokazali vrijednost svog rada i truda. Učenici su također naglasili kako im je ovo iskustvo pomoglo da shvate važnost i prepoznatost svog rada.

Podrška i rad mentora
Mentori, profesori Kristina Lenić i Marin Tumpić, pružali su učenicima punu podršku kroz višegodišnji rad na projektima. Učenici su istaknuli kako su se osjećali sigurni u svoje znanje i vještine, što im je omogućilo da s lakoćom predstave i obranjuju svoje radove pred ocjenjivačkom komisijom.

Profesori su izrazili ponos zbog uspjeha svojih učenika, napominjući kako je njihov timski rad i međusobna suradnja neprocjenjivo iskustvo koje će ih pratiti kroz buduće projekte i izazove.

Znanstvena budućnost
Mentori su također naglasili važnost praktičnih projekata u obrazovanju mladih te zahvalili školama, ravnateljima i lokalnim gospodarstvenicima na potpori, bez koje mnogi od tih projekata ne bi mogli biti realizirani. Istaknuli su da je najveći uspjeh to što su učenici postali svjesni svojih sposobnosti i mogućnosti te da uživaju u svijetu znanosti i tehnike, dok kroz rad s mentorima i starijim kolegama oblikuju svoje buduće karijere.

Izvor: Glas Istre