Kultura & zabava

Grožnjan - Nedjeljni divertimento

Objavljeno: 19.10.2024.

Nedjeljni divertimento
nedjelja / domenica, 20. X. 2024. u 18.30h 

SERGEJ GLINKOV: Pelle di carta
samostalna izložba / mostra personale

Galerija AMATO Grožnjan, nedjelja / domenica, 20. X. 2024. u 18.30h 

REFLEKSIJE TJELESNOSTI

Kolekcijom likovnih promišljanja, crtežima i laviranim crtežima, predstavlja se Sergej Glinkov. Kod svih radova prisutan je pokret, poza, stav modela kojeg autor ostvaruje ponekad gestom, a ponegdje nešto umjerenijom preciznošću. Premisa je uvijek motiv. Postupak je uvijek slobodan. Rezultati su uvijek stanja. Dojam može biti snažan krik iza kojeg slijedi šaputanje.  

Ženski akt pojavljuje se kao poseban znak ili kao tema na svim radovima. Ove žene mogu biti muze, boginje, vještice ili djevojke. One su uvijek same i uvijek u nedefiniranom prostoru. Uvijek su nage, bez srama, ponekad usnule, ponekad egzaltirane ili u meditaciji a pokatkad u pozi žene željne ljubavi. Umjetnik poštuje tajnovitost, ponegdje na rubu ezoteričnosti. Ona je čitljiva sa radova u formama definiranih ali i nedefiniranih oblika, silhueta ili mrlja. 

Kreator zapleta, slikar, uzima tjelesno kao matricu. Jer, tijelo je temeljna datost. U njemu se miješaju užitak, patnja, misao, emocija, bolest, smrt. Tijelo mora podnijeti biološke i socijalne funkcije. No, tijelo nije organski stroj ukroćen umom. Čovječji rod previše ulaže u ideje bijega od tijela. Sve moderne religije sadrže naglašeno neprijateljstvo prema tijelu i fizičkom svijetu. Danas i besmislena informacija zamjenjuje materiju. Mi mislimo da smo bili, a zapravo smo samo vidjeli.

Akt, slikovni ili skulpturalni prikaz nagog ljudskog tijela, možemo pratiti od pretpovijesnih vremena. Kroz povijest on postaje jedna od glavnih tema, motiva, sadržaja likovnog stvaranja. Ovi aktovi svojevrsni su kontrapunkt kozmetički obrađenim tijelima koja viđamo u medijima i koja podliježu trendu mladog i lijepog. Nameće se dojam naglašene tjelesnosti figura koje se nižu pred nama. Prisutna je emotivna snaga tonova ali i boja kod laviranih ostvarenja. Figure su depersonalizirane. Neki radovi izazivaju uznemirujući doživljaj. Ovdje je tjelesnost usklađena s prolaznošću.

Glinkov kreće od gestualnog pristupa kako motivu tako i tehnici s kojom odlučuje raditi. On detektira formu koja postaje osnova za daljnje oblikovanje. Ponekad se umnožava gradeći elemente kompozicije. Taj osnovni potez autor, ovisno o impresiji, raspoloženju ili potrebi, nadograđuje tonovima ili manjim grafovima. Kompozicije većine radova, unatoč spontanosti, funkcionalne su. Pomaci, poneka necentriranost u kombinaciji s drugim detaljima u službi je dramaturgije radova. 

Umjetnik ponekad dopušta slučajnost putanje pigmenta u mediju vode. Ponekad obrnuto. Linija se pojavljuje povremeno kao dio teksture ili kao obrub oblika. Instinktivan crtež podupire pokret, gestu modela. Ponekad se grafitom izvedena figura ili torzo, pomoću predstavljenog osvjetljenja, pretače iz oblika u podlogu. Iz ovog asortimana autor plasira profinjene situacije koje se tematski sažimlju u akt. Iako neki radovi predstavljaju tijelo koje naginje putenosti, neki iskazuju druge narative, kao npr. briga, zamišljenost, maštanje... 

Ritualno nižući figure nagih tijela, poštujući sumnju, autor istražuje ambivalentnost motiva. Preko tijela umjetnik kao da nam želi kazati da je i duša ranjiva i podložna promjenama. Jedna promjena je ona koja se manifestira fizičkim razlikama. Druga je mijena, vezana uz tijelo, ona u vidu giba, pokreta koji možemo pratiti našim osjetilima. Treća je mijena, također čitljiva sa tijela, ona se očituje duhovnim stanjem. Ove mijene autor vješto prepliće, i pred nama se pokazuju tijela koja su u isto vrijeme i opuštena i napeta, mirna i u pokretu.

Snaga ovog projekta je u načinu evidentiranja ženstvenosti. Zaustavljeni u najčešće introvertiranim situacijama, aktovi i torza plijene pažnju upravo time. Autor to podcrtava pozicijama modela. Prezentirana slučajna, opuštena senzualnost, za razliku od poziranja, čini snažan znak uvriježenim spoznajama. Ovi zamišljeni, viđeni ili odsanjani kadrovi odišu primirenom ali snažnom energijom. Autor koristi niz/ove. Nakon jednog, on oblikuje drugi model i, drugačije ga doživjevši, intervenira na nov način. Sergej ujedinjuje ponavljanje obrade motiva sa novim doživljajem. Rezultat je također nov, ali, začudno, opet snažan. Motivi se pojavljuju u grupama kao talozi sjećanja, želja, promišljanja, izniklih iz zasanjane imaginacije autora.

Eugen Borkovsky, X. 2024.

Biografia: 
SERGEJ GLINKOV, nato a Kiev (Ucraina) nel 1963. Dal 1981 vive e opera in Italia. Diplomato in pittura presso l’Accademia di Belle Arti di Venezia (1986), laureato in architettura presso lo IUAV di Venezia (1998). Dal 1982 ad oggi ha allestito numerose mostre personali e collettive in Italia e all’estero, le sue opere fanno parte di diverse raccolte pubbliche (Bevilacqua La Masa – Venezia, Gallerie Costiere – Pirano, Biblioteca del Vaticano – Roma) e numerose raccolte private.

Mostre personali (selezione)
1984 Galleria d’Arte Moderna, Cavarzere (Venezia); 1994 Sergej Glinkov – picture show, SKUC galerija, Ljubljana (Slovenia); 2004 Galleria Gaia, Groznjan (Croazia); 2006 La materialità del paesaggio, galleria d’Arte Moderna e Contemporanea, Foggia (catalogo); 2007 Tataria, galleria Minimal, Trieste; 2013 Bucolica, Minigallery, Assisi; 2015 Heaven, Minigallery, Assisi; Catherine Lescault – La musa perfetta, Econtemporary, Trieste; 2019 Sergej Glinkov – Nature, galleria il Sole, Roma; Skiagraphia: opere su carta di Sergej Glinkov, Econtemporary, Trieste; 2024 Sergej Glinkov. D’improvviso, galleria il Sole, Roma...

Mostre collettive (selezione)
1986 Galleria G&G, Venezia; Mali Salon, Rijeka (Croazia); Galerija J. Sporer, Opatija (Croazia); 1987 Galleria TK, Trieste; Galerija ARS, Ljubljana (Slovenia); 1990 Hors ligne, Trieste; 1998 Pilonova Galerija, Ajdovscina (Slovenia); 2001 Galeria Anna Iglinska, Cracovia (Polonia); 2007 ARTITA, Galerija Gasspar, Piran (Slovenia); 2008 Carmelo Zotti e allievi, Galleria d’Arte Moderna, Rijeka (Croazia) – Obalne Galerije, Piran; (Slovenia) – Magazzini del sale/Museo Correr, Venezia;
2012 Il vento maestro del Divenire, mostra evento per Carmelo Bene, Palazzo Dogana, Foggia
(catalogo).; 2013 Oltre il sublime, Art&Space, Trieste; 2014 Camere con vista, Palazzo Civico delle arti, Agropoli (Salerno); 2018 To be continued, galleria il Sole, Roma; 2021 Abitare green, galleria il Sole, Roma; 2022 La somma degli addendi, Minigallery, Assisi...

Premi e riconoscimenti
-1983 Ex tempore Internazionale, Opatija (Croazia), premio acquisto -1986 70a Collettiva Bevilacqua La Masa, Venezia, premio acquisto; Premio San Fedele, Milano, -primo premio, -2005 Severia Art Meeting, Koper (Slovenia), secondo premio, -2007 XLII-nd International painting ex-tempore, Piran (Slovenia), Grand Prix, -2022 LVII-nd International painting ex-tempore, Piran (Slovenia), Fabriano Special prize