Građani Hrvatske planiraju bojkot kupovine 24. siječnja kao odgovor na kontinuirani rast cijena hrane. Poziv na bojkot proširio se društvenim mrežama, gdje se građani pozivaju da tog dana ne ulaze u trgovine i ništa ne kupuju. Cilj akcije je ukazati na nezadovoljstvo potrošača i potaknuti trgovce na promjenu poslovne politike.
Razlog bojkota je činjenica da je Hrvatska među zemljama Europske unije s najvećim rastom cijena hrane, a dodatno ga je potaknula najava novih poskupljenja. Primjerice, cijena telećeg vrata u nekim je supermarketima porasla za čak 43% u samo nekoliko mjeseci. Akcija je inspirirana uspješnim primjerima iz drugih zemalja, poput Ujedinjenog Kraljevstva, gdje su bojkotima postignuta snižavanja cijena i povećanja plaća.
Osim supermarketa, poziv na bojkot obuhvaća i pekarnice te kafiće, čije su cijene također postale predmet nezadovoljstva građana. Organizatori vjeruju da bi bojkot mogao imati značajan utjecaj ako se odazove barem 10% populacije. Mnogi građani već izražavaju podršku akciji, a ankete pokazuju da se preko 90% građana izjasnilo kako toga dana neće ići u trgovine.
Iako su Hrvati tradicionalno bili suzdržani prema masovnim prosvjedima, inflacija i pad standarda motivirali su ih na djelovanje. Ostaje za vidjeti hoće li se 24. siječnja supermarketi doista isprazniti i hoće li trgovci reagirati na poruku potrošača.