Nakon što je Google najavio ukidanje kolačića za praćenje u svom pregledniku Chrome, korisnici su pozdravili ovu odluku, očekujući veću kontrolu nad svojom privatnošću. Međutim, od 16. veljače, kompanija je implementirala novu metodu prikupljanja podataka poznatu kao 'fingerprinting', koja omogućuje praćenje korisnika preko svih njihovih uređaja, uključujući računala, pametne telefone, tablete, pametne televizore, pa čak i igraće konzole.
'Fingerprinting' funkcionira prikupljanjem detalja poput veličine zaslona, jezičnih postavki, vremenske zone i IP adrese svakog uređaja. Kombiniranjem ovih informacija, Google može stvoriti jedinstveni profil korisnika, omogućujući precizno ciljanje oglasa i personalizaciju sadržaja. Iako je ova metoda ranije bila kritizirana kao invazivna, sada je postala sastavni dio Googleove politike prikupljanja podataka.
Stručnjaci za privatnost izražavaju zabrinutost zbog ovog poteza, nazivajući ga "neodgovornom promjenom" koja potencijalno ugrožava sigurnost korisničkih podataka. Unatoč ukidanju kolačića za praćenje, čini se da je Google jednostavno zamijenio jednu metodu prikupljanja podataka drugom, što dovodi u pitanje stvarnu posvećenost kompanije zaštiti privatnosti svojih korisnika.
Korisnicima se savjetuje da pregledaju svoje postavke privatnosti i budu svjesni novih praksi prikupljanja podataka kako bi bolje zaštitili svoje osobne informacije.
Izvor: poslovni.hr