Istra

Danas otvorenje druge cijevi Tunela Učka

Objavljeno: 13.09.2024.

Večeras svečano otvorenje druge cijevi Tunela Učka nakon odgode zbog lošeg vremena

Svečanost otvorenja druge cijevi Tunela Učka, koja je prvotno bila planirana za jučer, odgođena je zbog lošeg vremena i obilnih padalina. Otvorenje će se održati večeras, 13. rujna, nakon što su vremenski uvjeti poboljšani.

Ovaj projekt donosi puno bližu realizaciju pune autocestovne veze između Pule i Zagreba, što je ključan korak u dovršetku Istarskog ipsilona. Iako su još preostali neki radovi, najteži dio projekta je uspješno završen.

Tunel Učka, koji je po duljini treći tunel u Hrvatskoj, odmah nakon Male Kapele i Svetog Roka, predstavlja značajan infrastrukturni iskorak za cijelu regiju.

Tri godine intenzivnih radova

Radovi na probijanju druge cijevi trajali su tri godine. Prema riječima direktora Bina Istre, Darija Silića, jedan od najvećih izazova bio je proces miniranja, pri čemu je korišteno više od 1000 tona tekućeg eksploziva. Tijekom radova tunel nije bio zatvoren za promet kako bi se izbjegle gužve i prometni kolaps.

Također, radnici su naišli na više od 30 pukotina i jama, što je dodatno otežalo probijanje tunela. Silić je istaknuo da je geologija na ovoj dionici bila znatno lošija u odnosu na prvu cijev Tunela Učka, što je povećalo kompleksnost radova.

Moderna tehnologija i sigurnost

Nova cijev Tunela Učka, duga 5,6 kilometara, bit će najmoderniji tunel u Hrvatskoj. Silić je naglasio opsežnost projekta, istaknuvši da je iskopano 1,2 milijuna tona materijala i utrošeno 3000 tona čelika. Tunel je već prošao niz sigurnosnih testova, uključujući provjere ventilacije i sustava kontrole prometa, te su rezultati izuzetno zadovoljavajući. Svi potrebni certifikati i dozvole su dobiveni.

Važnost za turizam i gospodarstvo

Silić je naglasio važnost kvalitetne infrastrukture za razvoj turizma, s obzirom na to da većina turista u Istru dolazi automobilima. Moderna cestovna mreža ključna je za povezivanje turističkih odredišta kao što su Umag, Poreč, Rovinj, Pula i Labin. Uz to, Silić je istaknuo kako su troškovi izgradnje tunela premašili 200 milijuna eura, te da je posljednjih godina u Istarski ipsilon uloženo više od 600 milijuna eura.

Izvor: Glas Istre